Κοπή Βασιλόπιτας 2023, εγκαίνια συνδετικών διαδρομών και γραφείων

Φωτογραφίες: Μαρία Λαμπριάδου

Στο πλαίσιο δράσης που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και η υλοποίηση του ξεκίνησε στα μέσα του 2022, το Ερευνητικό Κέντρο Άνδρου και τα εγχειρήματα Andros Routes και “Καθαρή, Πράσινη Άνδρος” απέκτησαν έδρα!

Η απόκτηση έδρας αποτελεί προϋπόθεση για τη στήριξη της δράσης από το ΕΣΠΑ και η δράση που φέρει τον τίτλο “Ανακαλύψτε την κληρονομιά της Άνδρου” “Discover Andros Herigage” στοχεύει στη δημιουργία ψηφιακών χαρτών και εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα για το σηματοδοτημένο πεζοπορικό δίκτυο Andros Routes.

Τα γραφεία μας βρίσκονται κοντά στον Άγιο Σπυρίδωνα της Μεσαριάς, σε ένα σημείο που σμίγουν πολλά μονοπάτια από τα Λάμυρα, τη Μεσαριά, τα Λιβάδια. Εκεί, στα γραφεία μας, με θέα στα Λάμυρα την Κυριακή 8 Ιανουαρίου κόψαμε την Βασιλόπιτα του 2023! Μαζί με την κοπή της πίτας εγκαινιάσαμε τις διαδρομές που συνδέουν βασικά το μονοπάτι νο.1 με το μονοπάτι νο.17. με αυτές τις “νέες” διαδρομές ένας περιπατητής μπορεί από το πρώην Δημοτικό σχολείο Λαμύρων να φτάσει στον ποταμό Λιβαδίων και σε όλη αυτή τη διαδρομή να περπατήσει ελάχιστα πάνω σε άσφαλτο!

Πριν την κοπή της Βασιλόπιτας κάναμε ένα μεγάλο περίπατο πέριξ των γραφείων μας, μια γνωριμία όλων μας με τη “νέα” παμπάλαια διαδρομή.

Πήραμε το μονοπάτι, πίσω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδων, που οδηγεί στο γεφύρι του Κανάκη και αφού ανεβήκαμε τα ατελείωτα σκαλιά των Λαμύρων φτάσαμε στο πρώην Δημοτικό σχολείο Λαμύρων. Κατόπιν γυρίσαμε πίσω και στο γεφύρι του Κανάκι πριν βγούμε στον Άγιο Σπυρίδωνα στρίψαμε προς Μεσαριά, διασχίσαμε τον αυτοκινητόδρομο και μέσω της Καψοράχης φτάσαμε στο Μέσα χωριό Λιβαδίων (Κάτω από τον Άγιο Ελευθέριο).

Επιστρέψαμε στα γραφεία μας ανεβαίνοντας το παλιό μονοπάτι που συνδέει την Σωτήρα (Λιβαδιανός αυτοκινητόδρομος – κτήμα Μανιτάρι) με τον Άγιο Σπυρίδωνα. Αυτός ο λίγο απότομος δρόμος έχει φοβερή θέα στα Λιβάδια, Βραχνού, στις συστάδες των κυπαρισιών της κοιλάδας μέχρι το Παραπόρτι, το μοναστήρι της Παναχράντου και το χωριό Φάλλικα. Σε όλη τη διαδρομή τοποθετήσαμε τα αντίστοιχα σήματα.

Όπως συνηθίζεται στην Άνδρο όλες οι εκδηλώσεις συνοδεύονται από φαγητό, δεν αποτελούμε εξαίρεση διότι κρατάμε γερά τις παραδόσεις! Τα κεράσματα πολλά, όπως και τα κομμάτια της πίτας… πενήντα (50) τον αριθμό για όλους τους εθελοντές του Andros Routes! Το φλουρί βρήκε η Αγγελική Κατέχου που της ευχόμαστε να έχει μια εξαιρετική χρονιά. Η Αγγελική μαζί με το φλουρί κέρδισε προϊόντα Andros Routes. Τα πολλά κομμάτια της πίτας τα έφαγαν φυσικά… οι παρόντες! (δεν ήρθες; δεν έφαγες!)

Τις δύο πίτες πρόσφερε η Μυρτώ Αποστολοπούλου. Η Χρυσούλα Γραμματικογιάννη έφτιαξε τους κουραμπιέδες και τα ντολμαδάκια. Η Άννα Καλατζή τη λιρόπιτα και την λιρόσουπα που παρέμεινε ζεστή σε όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης στην ξυλόσομπα!

Να έχουμε μια καλή πεζοπορική χρονιά, με υγεία να περπατάμε στα μονοπάτια της Άνδρου. Καλή χρονιά σε όλους
Μπορείτε να διαβάστε τις ευχές όλων μας ΕΔΩ: androsroutes.gr/el/all-our-wishes

The post Κοπή Βασιλόπιτας 2023, εγκαίνια συνδετικών διαδρομών και γραφείων appeared first on Andros Routes.